Bodybuilding Man

W Men’s BODYBUILDING nacisk położony jest na klasyczną, proporcjonalną budowę ciała
z większą muskulaturą, minimalnym poziomem podskórnej tkanki tłuszczowej, co podlega ocenie przez porównania w czterech zwrotach.
KATEGORIE:
1.WAGOWE
A) Do 70 kg
B) Do 80 kg
C) Do 90 kg
D) Do 100 kg
E) Powyżej 100 kg
2.WIEKOWE
JUNIORZY do 16 lat, 18 lat i 21 lat wraz z budową ciała.
MASTERS +40, +50, +60 lat wraz z budową ciała
RUNDA 1:
Zawodnicy wchodzą po kolei wg. numeru, nazwiska i kraju.
Porównanie w 4 zwrotach następuje po pozach obowiązkowych:
A) podwójne bicepsy przodem
B) mięśnie najszersze grzbietu przodem
C) klatka piersiowa bokiem
D) podwójne bicepsy tyłem
E) mięśnie najszersze grzbietu tyłem
F) triceps bokiem
G) mięśnie brzucha i ud
Zawodnicy są wprowadzeni na scenę przez Sędziego Liniowego w kolejności numerycznej w jednej linii. W grupach nie więcej niż 5 osób, będą prowadzone wstępne oceny w czterech zwrotach. . To daje sędziom wystarczająco dużo czasu na przygotowanie się do indywidualnych porównań. Po dokonaniu wstępnej oceny w ćwierćfinale i zakończeniu obowiązkowych pozowań, każdy sędzia ma możliwość wskazania nie więcej niż 5 zawodników jednocześnie do porównań indywidualnych.
Pozostali zawodnicy są na scenie.
RUNDA 2:
UKŁAD DOWOLNY: pokaz kulturystyczny, trwający maksymalnie 1 minutę.
Sędziowie typują zawodników od pierwszego do ostatniego miejsca.
Punktacja wstępna jest taka sama jak w innych kategoriach.

STRÓJ:
1. Zawodnicy do pozowania mogą założyć kolorowe, nieprzezroczyste, kąpielówki, które są czyste i przyzwoite. Kolor, tkanina, struktura i styl kapielówek pozostają w gestii zawodnika. Kąpielówki przykrywają minimum ¾ gluteus maximus i całkowicie powierzchnię przednią, a bok kąpielówek winien mieć co najmniej 1 cm szerokości. Stosowanie wyściółki w dowolnym miejscu w kąpielówkach jest zabronione.
2. Zawodnicy nie mogą nosić obuwia, okularów, zegarków, wisiorków, kolczyków, peruczek, ozdób odbijających światło czy sztucznych dodatków
3. Używanie rekwizytów podczas wstępnych lub finałowych prezentacji jest surowo zabronione.
4. Używanie substancji koloryzujących i bronzerów, które mogą brudzić, jest zabronione. Jeśli opalenizna usuwa się pod wpływem dotyku, sportowiec nie będzie mógł wejść na scenę.
5. Profesjonalne zabiegi opalania (opalanie airbrush, opalanie w kabinie) mogą być stosowane w przypadku wykonywania przez profesjonalne firmy i wykwalifikowany personel.
6. Nadmierne stosowanie olejku do ciała jest surowo zabronione; dozwolone w umiarkowanych ilościach, niestwarzających zagrożenia dla bezpieczeństwa innych zawodników na scenie.
POZY OBOWIĄZKOWE:
PODWÓJNY BICEPS PRZODEM
Poza frontem do sędziów, z jedną nogą lekko wysuniętą do przodu i w bok, zawodnik podnosi obydwa ramiona do poziomu barków i zgina w stawie łokciowym. Ręce powinny być zaciśnięte i odrzucone tak, aby spowodować skurcze bicepsów i przedramienia, które są głównymi grupami mięśni, które mają być oceniane w tej pozie. Ponadto zawodnik powinien starać się spiąć jak najwięcej innych mięśni, jako, że sędziowie weryfikują całą sylwetkę, od stóp do głów.
MIĘŚNIE NAJSZERSZE GRZBIETU PRZODEM
Stojąc frontem do sędziów, z nogami i stopami w jednej linii w odległości do 15 cm, zawodnik umieszcza otwarte dłonie/ zaciska pięści, przytrzymująć pas (lub ukośnie), rozciąga mięśnie najszersze grzbietu( latissimus) . Jednocześnie zawodnik powinien próbować spiąć jak najwięcej innych mięśni grup przednich.Zawodnikom zabrania się podciągać kąpielówek w celu pokazania górej część mięśnia czworogłowego uda.
KLATKA PIERSIOWA BOKIEM
Zawodnik może wybrać dowolną stronę w tej pozycji, aby wyeksponować ,,lepsze” ramię. Będąc swoją lewą lub prawą stroną w kierunku sędziów,zgina ramię bliżej sędziów do pozycji kąta prostego, pięść zaciśnięta, drugą ręką chwyta nadgarstek. Noga bliżej sędziów zgięta w stawie kolanowym, oparta na palcach.Następnie zawodnik eksponuje klatkę piersiową, napinając przedramię i biceps oraz mięśnie uda, a zwłaszcza grupę biceps femoris, poprzez nacisk na dół na palce, oraz dopina mięśnie łydki.
PODWÓJNY BICEPS TYŁEM
Stojąc plecami do sędziów, zawodnik zgina ramiona i nadgarstki, jak w pozycji przedniej podwójnego bicepsa, i odstawia jedną nogę, opierając na palcach. Następnie spina mięśnie ramion, górnej i dolnej części pleców, ud i mięśnie łydek.
MIĘŚNIE NAJSZERSZE GRZBIETU TYŁEM
Stojąc plecami do sędziów, zawodnik umieszcza dłonie na pasie z łokciami trzymanymi szeroko, z nogami i stopami w linii w odległości 15 cm. Następnie stara się the latissimus dorsi rozłożyć maksymalnie szeroko. Istotne jest spięcie łydki, przeciwnej do tej eksponowanej, podczas pozycji: podwójne bicepsy tyłem, aby sędziowie mogli ocenić symetryczną budowę obu. Zawodnikom zabrania się podciągania się kąpielówek, aby pokazać mięśnie gluteus maximus.

TRICEPS BOKIEM
Zawodnik może wybrać jedną ze stron w tej pozycji, aby pokazać „lepsze” ramię. Będąc lewą lub prawą stroną w kierunku sędziów, umieszcza obydwie ręce za plecami, łącząc palce lub chwytając dłonią za nadgarstek ramienia eksponowanego. Noga bliżej sędziów ugięta w stawie kolanowym, a stopa oparta na podłodze. Noga bardziej oddalona od sędziów wysunięta w tył i stopa opierająca się na palcach. Zawodnik wywiera nacisk na eksponowane ramię, powodując tym samym skurcz mięśni tricepsa. Unosi klatkę piersiową i spina mięśnie brzucha oraz uda i łydki.
MIĘŚNIE BRZUCHA I UD
Stojąc frontem do sędziów, zawodnik umieszcza obie ręce za głową i wysuwa jedną nogę do przodu. Następnie spina mięśnie brzucha przez „crunching” tułowia lekko do przodu. Jednocześnie napina mięśnie ud. Sędziowie weryfikują mięśnie brzucha i uda, a następnie kończą ocenę spojrzeniem na całokształ sylwetki w tej pozycji, lustrując od stóp do głów.