Bodybuilding Women

KATEGORIE
1.WZROSTOWE
*do 165 cm
*do 175 cm
* powyżej 175 cm
2. WIEKOWE
* JUNIORKI do 16 lat, 18 lat i 21 lat wraz z budową ciała.
(Klasa OPEN bez kontroli wagi + dozwolony start w innej kategorii)
* MASTERS +40, +50, +60 lat wraz z kulturą.
(Klasa OPEN bez kontroli wagi + dozwolony start w innej kategorii)

STRÓJ
*kostium BIKINI dwuczęściowy, NIEPRZEJRZYSTY.
* kolor, tkanina, faktura, ozdoby i styl bikini, a także kolor i styl butów na wysokich obcasach pozostawia się w.g uznania zawodniczki, z wyjątkiem wskazań przedstawionych poniżej.
*grubość podeszwy obuwia może wynosić maksymalnie 2 cm, a wysokość obcasa może wynosić maksymalnie 12 cm. Buty na platformie są niedozwolone.
* dół bikini musi przykrywać co najmniej 1/3 gluteus maximus i cały przód. Bikini musi być w dobrym smaku. STRINGI są surowo zabronione.
* kostium BIKINI zostanie ZWERYFIKOWANY podczas oficjalnej rejestracji zawodniczek.
* włosy mogą być stylizowane.
* z biżuterii dozwolone: obrączki, bransoletki i kolczyki
* zakaz noszenia: okularów, zegarków, peruczek ani sztucznej dodatków, z wyjątkiem implantów piersi.
* niedopuszczalne jest użycie substancji koloryzujących i bronzerów, które można usunąć.

RUNDA1:
PORÓWNANIA W 4 ZWROTACH
Zawodniczki są wprowadzane na scenę w kolejności numerycznej w jednej linii. W grupach nie więcej niż po 5 zawodniczek, odbędzie się prezentacja w 4 zwrotach.
To daje sędziom wystarczająco dużo czasu na przygotowanie się do indywidualnych porównań. Gdy ta wstępna ocena w ćwierćfinale zostanie zakończona, sędzia ma możliwość wytypowania nie więcej niż 5 zawodniczek do porównań indywidualnych. Po ich zakończeniu zawodniczki wracają do pozostałych konkurentek na scenie.

POZY OBOWIĄZKOWE:
A) podwójne bicepsy przodem
B) mięśnie najszersze grzbietu przodem
C) klatka piersiowa bokiem
D) podwójne bicepsy tyłem
E) mięśnie najszersze grzbietu tyłem
F) triceps bokiem
G) mięśnie brzucha i ud
H) most muscular

RUNDA 2:
UKŁAD DOWOLNY: pokaz kulturystyczny, trwający maksymalnie 1 minutę.
Sędziowie typują zawodników od pierwszego do ostatniego miejsca.
Punktacja wstępna jest taka sama jak w innych kategoriach.

 

POZY OBOWIĄZKOWE
PODWÓJNY BICEPS PRZODEM
Poza frontem do sędziów, z jedną nogą lekko wysuniętą do przodu i w bok, zawodniczka podnosi obydwa ramiona do poziomu barków i zgina w stawie łokciowym. Ręce powinny być zaciśnięte i odrzucone tak, aby spowodować skurcze bicepsów i przedramienia, które są głównymi grupami mięśni, które mają być oceniane w tej pozie. Ponadto zawodniczka powinnna starać się spiąć jak najwięcej innych mięśni, jako, że sędziowie weryfikują całą sylwetkę, od stóp do głów.
MIĘŚNIE NAJSZERSZE GRZBIETU PRZODEM
Stojąc frontem do sędziów, z nogami i stopami w jednej linii w odległości do 15 cm, zawodniczka umieszcza otwarte dłonie/ zaciska pięści, przytrzymująć pas (lub ukośnie), rozciąga mięśnie najszersze grzbietu( latissimus) . Jednocześnie powinna próbować spiąć jak najwięcej innych mięśni grup przednich.Zawodniczką zabrania się podciągać majtek w celu pokazania górej część mięśnia czworogłowego uda.
KLATKA PIERSIOWA BOKIEM
Zawodniczka może wybrać dowolną stronę w tej pozycji, aby wyeksponować ,,lepsze” ramię. Będąc swoją lewą lub prawą stroną w kierunku sędziów,zgina ramię bliżej sędziów do pozycji kąta prostego, pięść zaciśnięta, drugą ręką chwyta nadgarstek. Noga bliżej sędziów zgięta w stawie kolanowym, oparta na palcach. Następnie zawodniczka eksponuje klatkę piersiową, napinając przedramię i biceps oraz mięśnie uda, a zwłaszcza grupę biceps femoris, poprzez nacisk na dół na palce, oraz dopina mięśnie łydki.
PODWÓJNY BICEPS TYŁEM
Stojąc plecami do sędziów, zawodniczka zgina ramiona i nadgarstki, jak w pozycji przedniej podwójnego bicepsa, i odstawia jedną nogę, opierając na palcach. Następnie spina mięśnie ramion, górnej i dolnej części pleców, ud i mięśnie łydek.
MIĘŚNIE NAJSZERSZE GRZBIETU TYŁEM
Stojąc plecami do sędziów, zawodniczka umieszcza dłonie na pasie z łokciami trzymanymi szeroko, z nogami i stopami w linii w odległości 15 cm. Następnie stara się the latissimus dorsi rozłożyć maksymalnie szeroko. Istotne jest spięcie łydki, przeciwnej do tej eksponowanej podczas pozycji: podwójne bicepsy tyłem, aby sędziowie mogli ocenić symetryczną budowę obu. Zawodniczką zabrania się nadmiernego wypychania klatki piersiowej w celu eksponowania gluteus maximus.
TRICEPS BOKIEM
Zawodniczka może wybrać jedną ze stron w tej pozycji, aby pokazać „lepsze” ramię. Będąc lewą lub prawą stroną w kierunku sędziów, umieszcza obydwie ręce za plecami, łącząc palce lub chwytając dłonią za nadgarstek ramienia eksponowanego. Noga bliżej sędziów ugięta w stawie kolanowym, a stopa oparta na podłodze. Noga bardziej oddalona od sędziów wysunięta w tył i stopa opierająca się na palcach. Zawodniczka wywiera nacisk na eksponowane ramię, powodując tym samym skurcz mięśni tricepsa. Unosi klatkę piersiową i spina mięśnie brzucha oraz uda i łydki.
MIĘŚNIE BRZUCHA I UD
Stojąc frontem do sędziów, zawodniczka umieszcza obie ręce za głową i wysuwa jedną nogę do przodu. Następnie spina mięśnie brzucha przez „crunching” tułowia lekko do przodu.
Jednocześnie napina mięśnie ud. Sędziowie weryfikują mięśnie brzucha i uda, a następnie kończą ocenę spojrzeniem na całokształt sylwetki w tej pozycji, lustrując od stóp do głów.
MOST MUSCULAR
Dowolna poza kulturystyczna